Julen är över.....

Det tackar vi gudarna för. All hysteri före jul går mig på nerverna, det ska konsumeras så fruktansvärt mkt så folk tappar själva meningen med julafton. Det sitter inte i vem som får den största eller dyraste julklappen. Det handlar om att få spendera tid med sina nära och kära, att i en avslappnad miljö bara få "vara" och känna harmoni. Tyvärr så blir det inte riktigt så för de flesta under julen då man ska hinna med och träffa så många sommöjligt och det lämnas julklappar och det ska fikas mm.

Själv har jag haft en riktigt mysig jul och bara varit. Har endast handlat julklappar till mina syskon, men inget dyrt och stort utan saker som jag vet kommer att användas och som jag vet uppskattas. Och det var så roligt att få se min minsta bror skina upp som en sol då tomten kom på besök, överlycklig över att få vara mittpunkten då tomten i stort sett bara ägnade tid till honom. Han är så himla gullig.

Dagen efter julafton fick jag nog på allt firande, klev upp halv nio på morgonen och plöjde undan alla julprydnader. Bytte alla gardiner och tog bort alla juleljus mm. Så nu sitter jag här på vapelvägen helt utan spår av julen och känner mig tillfreds. Snart är det dags att åka ut på jobbet och göra sig redo för hysterin som kommer dagarna efter jul. Mellandagsrean. Ja jag säger då det, så fort folk har fått ett presentkort eller pengar så börjar det klia i fingrarna och det ska spenderas på bästa möjliga sätt och helst så fort som möjligt.

Det kommer fler rea perioder som är större än mellandagsrean så spara era kort och pengar...


//Kram Jenni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0