Tant Agda.

Just nu ser det ut som att tant Agda 78 har lånat ut sin kropp till moí.
Har en brännskada på min underarm som blivit brun, rynkig samt att det har lossnat vissa hudflagor så det är lite grisrosa fläckar som tittat fram. Har suttit på golvet i "vi-har-inget-bord-så-jag-sitter-på-golvet-och-syr-position" så min rygg är alldeles krokig. Jag har knappt någon hörsel då jag ofrivilligt fått lyssnat på Sanna Nilsson och Sonja Aldéns "julen-är-så-underbar" musik, samt svenska kyrkokören. Och sist med inte minst så är hela min kropp sne med riktigt kraftigt nackont eftersom jag har jobbat ett 13-timmarspass och fått upprepat samma mening 399 ggr.... om inte mer.    "Matbiljetten lämnar du in sen när du hämtar maten, så ropar jag när den är klar"

Så nu har jag tänkt mig att jag och "tant Agda"  ska förpassa oss till sängen och lägga våran mörbultade kropp på madrassen, det vill säga om "våra" rynkiga arslen orkar ta oss upp ur soffan.


Godnatt mina kära vänner. Sleep tight

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj herre gud så hemskt AGDA.....tänk när du blir som gamla farmor då....men det är gött att leva....kram på dej lilla gamling

2008-12-21 @ 04:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0