Torsdag förmiddag.

Sitter med "monstret"i vardagsrummet och kikar på natur program på tvn, ska hoppa in i duschen snart och sen åka ut på jobbet. Gårdagens språkkurs, ja vad ska man säga om den. Tror inte jag vart så mkt klokare, ett svårt språk att lära sig med tanke på att det är många bokstäver dom inte uttalar. Men visst man kanske kan sätta ihop en mening eller två när man kommer dit till vintern. Vårt hem kommer under de närmaste två månaderna att förvandlas till ett "post-it" hem. Ord på portugisiska kommer att sättas upp i hemmet så vi kan lära oss vad saker och ting heter. Blir inte till att bjuda hem folk den närmsta tiden.

Helgen närmar sig med stora steg och jag har ingen aning om vad vi ska hitta på. Eventuellt ska vi gå på bio och se nya bond filmen med syskonen läsk. Själv är jag inte ett så stort fan av bond men Mr A gillar filmerna skarpt så man får offra sig. Dessutom saknar jag Angelica riktigt mkt. Vi hinner knappt träffas. Oftast på en snabbkaffe men det finns inte så mkt utrymme till att ordbajsa eller göra något annat.

Nej tiden flyger fram just nu och jag måste göra mig klar innan jag börjar jobba, ska hinna gå ner med monstret till Mr A innan jag kör ut. Så jag önskar er alla en trevlig dag.

kram jenni

Kommentarer
Postat av: Le Bill Portugis!

Kaj Olá!

É o seu querido amigo Bill aqui.

Eu acho que é ótimo que você irá aprender Português!

Boa sorte!

Abraçar!

2008-11-06 @ 22:55:56
Postat av: Billicus

Va bom!

Desde Kaj é uma pessoa muito inteligente, por isso vai sair rápido!

Vocês são os melhores do mundo!

Eu te amo!

Beijo e abraço minha estrela!

2008-11-07 @ 08:24:26
Postat av: Nina

Hej !



När får jag se hunden ? =)

Vincent har jag redan sett,gud vad söt han är !



Kram !

2008-11-07 @ 19:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0