Blixthalka!!!

Fick ett mess från Mr A då han kommit hem från jobbet. Han varnade mig för halkan som kom från ingenstans.
Visst vart jag lite nervös, men tänkte inte mer på det utan fortsatte jobba på som vanligt. När jag slutat mitt pass och kommit ut på parkeringen slog det mig vilken form av halka vi pratade om. Blixthalkan! Jag såg för mitt inre hur jag och John satt i bilen och vipps vopps så befann vi oss i diket med lilla Toyotan.
Usch å fy, nervös utan bara helvetet tog jag mig iaf ut på motorvägen med sikte mot stan. Puttrandes i 70 km/h med sommardäck. Satt och lugnade mig själv dom sista metrarna hem, "du är snart hemma jenni, du är snart hemma jenni. Du ska få en belöning för detta". Inte roligt att köra alls. Så nu ska jag belöna mig själv med en skål godis och berömma mig över vilken bra bilförare jag är som kör "säkert" i trafiken.

Kiss and goodnight // Jenni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0