Gästartist i andra "köket"

Var meningen att jag skulle jobba halvdag igår men en av tjejerna som skulle jobba i "grannköket" vart sjuk så jag ställde upp och hoppade in. Lite läskigt från början med tanke på att jag inte visste vad dom hade för rutiner och förberedelser men det gick nog bra, hoppas att jag fick till det någorlunda så inte "tjejen" kommer och har arbete upp över öronen. Samt att jag fick ihop lite extra timmar, vilket betyder bättre klirr i kassan nästa månad.
Det börjar dra ihop sig för resan snart, ungefär två och en halv månad kvar och tiden går så fruktansvärt fort. Ska hinna sy himmelsängarna innan vi åker och det är ett riktigt projekt, det enda som hindrar mig från att börja med dom är att jag inte har måtten för sängarna och jag kan inte sy på måfå för då stämmer dom inte.

    Saknar värmen och lugnet!

                                   

Igår ringde min "syster läsk" när vi hade gått och lagt oss. Hon ville att jag och Mr A skulle komma ner till Aveny och umgås. Tyvärr var Mr A så trött och jag hade inte mage att lämna honom ensam vid den tiden ( 22. 30 ) men kan berätta att jag låg och sög på den karamellen en bra stund innan jag slog av tv:n. Typiskt "syster" su skulle ha ringt lite tidigare då hade jag tagit på mig ett ansikte och kommit ner.

Idag händer det inte alltför mkt, tänkte ta en promenad ner till stan lite senare och inhansla mat till Sixten ( våran orm ) samt plocka lite i lägenheten. Eventuellt att det blir utgång en sväng senare ikväll. Men får se hur pigg man är.

Hoppas ni får en bra dag i höstrusket. // Jenni

Kommentarer
Postat av: bella

va skön bild- man saknar verkligen värmen!

2008-10-17 @ 15:20:46
URL: http://misstricky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0