Inte min dag.

Min dag, eller rättare sagt morgon var allt annat än rolig. Det började redan inatt om jag ska vara riktigt ärlig.
Vid halv tolv fick jag ett mess där Mr A informerade om att jag inte behövde hämta honom utan han skulle samåka hem med taxi. Yippie! tänkte jag, kunde han inte ha kläckt ur sig det tidigare. Gick och bäddade ner mig och försökte sova vilket inte var det lättaste eftersom jag vid det här laget blivit övertrött.
Mr A kom hem vid tre och då hade jag lyckats fått en timmes sömn, han gick omkring och fylleyrade en stund innan jag fick ner honom i sängen. Vid fem imorse ringde världens hemskaste väckarklocka. Kan inte beskriva med ord hur den lät. Såklart var jag den enda som vaknade, Mr A sov för fullt. Var vid det här laget så utmattad av sömnbrist och grinig som fan så jag hade lust att "fota" honom ur sängen. Såklart gjorde jag inte detta men jag knuffade honom ganska rejält. Larmet slutade och jag somnade om i ca fem minuter innan det var dags att bli väckt av samma otäcka ljud. Pust!

Vid sju klev jag upp på riktigt och gick som vanligt ut till köket för att tända belysningen till grodorna.
Vad upptäcker jag, jo lillgrodan har rymt!!!
Spårlöst borta. Jag springer runt
på tå så jag inte ska trampa på honom och letar som en galning. Halvt hysterisk. Ingen groda någonstans. Ringer till Mr A och berättar, Wangi och Angelica, denna tragiska händelse. Glömmer totalt bort att göra mig iordning och upptäcker ganska snabbt att jag måste hoppa in i bilen och åka ut till jobbet. Så jag är på väg att hämta min väska........ Då jag upptäcker att min väska är borta!
Det är inte sant, inte sant, inte sant. Vart i helvete är min väska. Håller jag på att förlora mitt förstånd??

Tillslut provar jag att ringa till Mr A och fråga om herrn möjligtvis inte råkat packa ner min handväska i sin resväska. Jodå det har han lyckats med. Så där står jag och har förlorat min underbara lillgroda, samt att min väska med plånbok, pengar, kort ja allt är på väg ner till Göteborg.

Kan säga att det inte varit roligt att vara Jenni idag. Jag har sorg.


//jenni

Kommentarer
Postat av: Angelica

Min lilla lilla vurriga prunsussikaa...ME love you..

Du är kul, men ibland är inte alltid livet lika medgörligt som det borde vara.....



Love you bejbie...

2008-09-12 @ 22:18:45
URL: http://aangelicaas.blogg.se/
Postat av: Nina

Har du hittat grodan nu då ?

2008-09-13 @ 18:31:08
Postat av: Sara

haha...oj oj oj din stackare! Jag skulle nog allvarligt avlida om jag blev av med min väska och dess innehåll..huu. Inte roligt!

2008-09-14 @ 02:27:36
URL: http://acidangel.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0