Tidningsmysteriet på Vapelvägen.

Har tillbringat en timme nu på morgonkvisten till att sortera gamla papper. Det är helt otroligt vad mkt skit man sparar. Hittade betalda räkningar sen 2005?? Varför ska man spara detta? Ja iallafall så har jag väl lyckats få någorlunda ordning på allting just nu så nu kan jag känna lugnet.


Vi har ett väldigt snällt tidningsbud, eller en mkt arg granne. Det beror helt på hur man ser det.
Varje morgon då vi är på väg ut genom dörren har vi en "ST" i vårat tidningsfack. Till saken hör den att vi inte prenumererar på någon tidning. Så antingen så tror tidningsbudet att vi gör det eller så är det en stackars granne i våran trappuppgång som blir utan tidning varje morgon.

Ska man kanske skriva en liten lapp där det står "ingen tidning, tack" eller dela ut tidningen till grannarna runt omkring.  Måndag: grannen brevid, Tisdag: grannen mittemot, osv. För hur som helst vill jag inte ha någon tidning då den bara läggs på hög.

Nej nu ska jag ta itu med resten av bestyren här hemma.
Ha en trevlig dag!

// Jenni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0