Sångfågel

På radion spelas " lady in red" med Chris de Burgh.
Minnen dycker upp som små finnar i en tonårspanna.
När jag var mindre var jag en liten sångfågel som kvittrade hela tiden. Gick i körer och sjöng så fort jag fick chansen.
Mitt första framträdande var när jag var ca 4-5 år gammal. Stod på torget ( scenen ) och sjöng " hemma på vår gård"

Vid 11 års ålder följde jag med min pappa till spanien ett par månader ( min farfar bor där)
Så klart hade han en karaoke maskin på restaurangen och varje torsdag sjöng jag duett med en karl i personalen som hette Krister. Vi sjöng alltid Lady in red.

Undrar vad som hade hänt om jag fortsatt med mitt sjungande, kanske hade blivit Sveriges svar på Whitney Houston.
Vem vet, vem vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0