Vad är straffet för bombhot??

Statens så kallade regler för avgifter samt föräldrapenning måste vara ett skämt.
Jag höll på att koka över idag när jag ringde a-kassan.
Inte nog med att jag förlorar ca 2000.- i månaden på att vara mammledig istället för arbetslös, så ska jag betala fullt pris på avgiften till a-kassan eftersom det anses vara en inkomst med föräldrapenning.

Jag vet inte men jag tycker att det är vansinne.
När man får barn blir utgifterna högre, visst jag ammar, men det finns andra saker att lägga ut pengar på förutom mat. Så som blöjor, tvättlappar, amningsinlägg, kläder mm.
Detta kostar pengar!

Så med andra ord vill staten att allt fler människor i sverige ska bli socialfall när de skaffar familj, eller hur tänker dom? De som är arbetslösa och utnyttjar stystemet ( vilket är jävligt lätt, bara att ljuga någon gång var tredje månad för handläggaren på arb.förmedlingen ) ska ha en högre inkomst än de som måste ta ut föräldrapenning.

Visst skulle jag kunna spara min mammapenning till senare och börja stämpla a-kassa istället. Skulle få in ungefär 3000.- mer i månaden med barnbidrag inräknat. Men då måste jag finnas till arbetsmarknadens förfogan och hur många är det som anställer en nybliven mamma med en 9 veckors bebis och om de gör det, vem ska då amma och vara hemma med mitt barn?

Nej staten kan kyssa mig i arslet.
Har inte mkt övers för dem idag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0