Samma samma hela tiden


Min vardag är som en cd skiva på repeat.
Samma samma varje dag.

Men det gör inget egentligen, för jag njuter för fullt av varje ögonblick.
Min svärmor ska på någon föreläsning där dom tar upp att " man ska alltid se det positiva i situationer" även när det är så negativt så du bara vill lägga dig ner på marken och tyna bort.

Så det tänker jag försöka börja med. Varje dag, se saker med positiva ögon.

Exempelvis. Det är ju tur att vissa människor är så pass mentalt sjuka och elaka.
Det visar ju bara hur smart och empatisk jag är.

Det är tur att datumet på osten gick ut för en vecka sedan.
Det visar bara på hur liten koll jag har och att jag måste uppmärksamma saker bättre.

Vilken tur att frysen stod öppen över natten och pyttipannan tinade.
Nu behöver jag inte bekymra mig om att fundera ut vad vi ska äta till middag.

Ja positivt tänkande helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: my

Hellt rätt man må se det posetiva..

det gjorde jag med när Teddy åt upp Annas kvälls mål, det har ju kunna vare värre ;))

Hör tillsaken att han välte ut ett ljus i samma veva som han lika gärna ha kunna fått över sig nu har jag en vinröd Diskmaskin istället ;))

2011-03-17 @ 18:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0