Skulle aldrig ha lagt mig


Gick och lade mig för att snusa troll en stund.
Bäddade ner oss i stora sängen med duntäcken och myste på.
Efter en stund somnade mitt lilla troll och även jag passade på att slå igen ögonen.

Huge misstake!

Jag hamnade i någon slags dvala, både vaken och sovandes samtidigt och plötsligt börjar jag drömma.

"Jag står och pratar med någon utanför vår ytterdörr. Jag vet inte vem det är, någon som söker Mr A. Efter en stund hör vi en bil komma körandes längs vägen och våra blickar vänds mot infarten. Där kommer bilen, med
Mr A. Han är på väg att ska svänga in. Men samtidigt som han svänger pratar han i telefonen och han vrider på ratten för sent. Så istället för att lugnt köra in på gården ser jag honom styra rätt in i en av de höga snödrivorna som pryder infarten. Allt går i slowmotion och jag ser hur hela bilen trycks ihop, jag ser Mr A:s huvud slängas framåt och nästan hör hur hans nacke bryts då airbagen slås ut."

Jag vaknar till ur dvalan av att jag tappar andan.
SHIT!
Jag tror nästan att hela scenariot var sant för ett ögonblick, satt nästan gråten i halsen.
Att drömma mardrömmar nattetid kan jag gå med på, men när man varken sover eller är vaken så vill jag inte drömma.
I kväll ska jag krama min Mr A extra mkt.
Vet inte vad jag skulle göra om jag förlorade honom eller Thula.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0